Kod | FB.ATL.1818 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Filia w Białymstoku |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | Jednolite magisterskie |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Czas trwania | 5 lat |
Adres komisji rekrutacyjnej | FB@rekrutacja.at.edu.pl |
Adres WWW | http://atb.edu.pl |
Wymagany dokument |
Dzień dobry, cieszymy się, że są Państwo zainteresowani rekrutacją na kierunek aktorstwo, specjalność aktorstwo teatru lalek w Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filii w Białymstoku. Poniżej prezentujemy wszystkie potrzebne informacje oraz pomocne linki.
Egzaminy wstępne odbędą się w terminie: 01 – 09.07.2025.
Rekrutacja będzie wymagała zgromadzenia wszystkich danych i potwierdzenia zgłoszenia. Samo dodanie płatności i wypełnienie formularzy bez potwierdzenia zgłoszenia sprawi, że zgłoszenie nie będzie brane pod uwagę w procesie rekrutacji.
*Aby przystąpić do egzaminów wstępnych w roku 2025 na kierunek aktorstwo, specjalność aktorstwo teatru lalek, osoba kandydująca powinna w terminie: od 24.04 – 22.06.2025:
-wypełnić on-line formularz podania w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów
-uzupełnić wszystkie wymagane w systemie dokumenty
-załączyć aktualne zdjęcie legitymacyjne
-uiścić opłatę za egzamin na specjalność aktorstwo teatru lalek (150 zł) i zamieścić w IRK potwierdzenie przelewu
Nr konta: 78 1090 2590 0000 0001 6190 3718
Prosimy zwrócić uwagę na dane przelewu.
TUTUŁ PRZELEWU: ATL, [imię i nazwisko], [numer id]
-ATL – to oznaczenie specjalności aktorstwo teatru lalek
-numer id – indywidualny numer osoby kandydującej, w systemie rekrutacji widoczny na stronie MOJE KONTO w sekcji DANE IDENTYFIKACYJNE
-umieścić pełen przygotowany przez osobę kandydującą repertuar, listę utworów, do wszystkich etapów
-umieścić linki do nagrań wszystkich tekstów z repertuaru oraz link do wizytówki osoby kandydującej
UWAGA: Linki powinny być zamieszczone na prywatnym koncie Youtube osoby kandydującej.
Prosimy o szczególne zwrócenie uwagi na to, aby każde nagranie opublikowane było w trybie widoczności jako film NIEPUBLICZNY.
UWAGA! Nie przyjmujemy dokumentów przesłanych pocztą lub dostarczonych do Biura Obsługi Toku Studiów.
SKŁADANIE PLIKÓW EGZAMINACYJNYCH
1. Wizytówka w formie wideo, w planie bliskim z nagraniem kilku słów na swój temat (imię i nazwisko, krótki życiorys, zainteresowania itp.) ze wskazaniem dwóch utworów spośród przesłanych jako zgłoszenie do I etapu. Maksymalny czas trwania wizytówki: 60 sek.
2. Przygotowane przez siebie utwory (* oznacza utwór nieobowiązkowy):
proza klasyczna
proza współczesna
wiersz klasyczny
wiersz współczesny
dowolny utwór
utwór dodatkowy*
piosenka w języku polskim (z podkładem lub bez)
piosenka ludowa bez podkładu muzycznego
piosenka w języku obcym innym niż angielski*
każdy w osobnym, podpisanym pliku (w podpisie pliku powinny się znaleźć następujące informacje: imię i nazwisko osoby kandydującej oraz autor i tytuł utworu).
3. Teksty utworów i piosenek w formacie pdf.
Nagranie interpretacji utworów powinno być w pozycji stojącej, w dowolnej zamkniętej przestrzeni w planie ogólnym, tak aby można było zobaczyć całą postać lub w zbliżeniu. Prosimy o samodzielną decyzję, jaki kadr zostanie zastosowany w danym utworze. Piosenkę wykonujemy bez choreografii.
Każdy utwór powinien być nagrany w osobnym filmie, jako jedno ujęcie! Nagranie nie może być w żaden sposób montowane i modyfikowane. Każdy z filmów powinien być nagrany jednym statycznym ujęciem, kamerą lub smartfonem. Każdy plik filmowy powinien być podpisany oraz umieszczony w odpowiednim miejscu w IRK.
Utwory powinny prezentować jak najlepiej warunki sceniczne i możliwości wokalne. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby utwory były zróżnicowane w treści i nastroju.
Wymagania techniczne:
Nagranie z tylnej kamery telefonu komórkowego lub z kamery cyfrowej
Proporcje obrazu: 16:9 w układzie poziomym
Rozdzielczość obrazu: nie mniejsza niż 720p (1280×720)
Klatka – 25 lub 30 klatek na sekundę
Format: MPEG-4 lub MOV
Kodek: H.264 lub H.265z
Prosimy o dokładne sprawdzenie jakości technicznej nagrań przed umieszczeniem ich w folderze.
Warunkiem przystąpienia do egzaminów wstępnych, jest poprawna rejestracja w systemie INTERNETOWEJ REJESTRACJI KANDYDATÓW (IRK) do 22.06.2025 do godz. 23:59 oraz złożenie wszystkich wymaganych dokumentów.
PRZEBIEG EGZAMINÓW WSTĘPNYCH
ETAP 0 01.07.2025 – rozmowa kwalifikacyjna – dotyczy tylko kandydatów_ek cudzoziemców_ek*. Celem rozmowy jest potwierdzenie przygotowania oraz stopnia znajomości języka pozwalających na podjęcie studiów w języku polskim na kierunku aktorstwo, specjalność aktorstwo teatru lalek. Kandydat zobowiązany jest do zabezpieczenia sobie możliwości połączenia online w ustalonym wcześniej przez Biuro Obsługi Toku Studiów terminie w harmonogramie egzaminów wstępnych. Rozmowa odbywa się za pośrednictwem usługi Teams na platformie Microsoft365.
Po uzyskaniu potwierdzenia, kandydaci cudzoziemcy przystępują do kolejnych etapów egzaminu wstępnego.
ETAP I 02.07.2025 – eliminacje wstępne (obejmują sprawdzian z podstawowych predyspozycji aktorskich).
Osoba kandydująca spośród minimum 5 utworów przygotowanych wcześniej wybiera 2 (proza, wiersz) oraz piosenkę do oceny. Osoba kandydująca jest oceniana w skali dwustopniowej: dostateczny (dst.) lub niedostateczny (ndst.). Uzyskanie czterech pozytywnych ocen (dst.) z wymowy, głosu, interpretacji i umuzykalnienia kwalifikuje osobę kandydującą do ETAPU II egzaminu.
W rekrutacji na rok 2025/26 pierwszy etap odbywa się na podstawie przesłanych przez kandydatów nagrań wideo.
UWAGA! Wyniki ETAPU I będą dostępne 03.07.2025 w Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
ETAP II 04.07.2025– egzamin teoretyczny – odbędzie się w formie online; osoby które przejdą do II etapu są zobowiązane do zabezpieczenia sobie możliwości połączenia online w ustalonym wcześniej przez Biuro Obsługi Toku Studiów terminie w harmonogramie egzaminów wstępnych. Połączenie odbywać się będzie w usłudze TEAMS na platformie Microsoft 365.
Egzamin dotyczy wiedzy o teatrze, sztuce oraz orientacji w bieżącym życiu kulturalnym. Punktowane są cztery zagadnienia:
teatr wśród sztuk 0 – 5 pkt.
dramat polski i powszechny 0 – 5 pkt.
wybrane zagadnienia bieżącego życia społecznego i kulturalnego 0 – 5 pkt.
forma i logika wypowiedzi 0 – 5 pkt.
Uzyskanie minimum 12 punktów kwalifikuje osobę kandydującą do ETAPU III.
UWAGA! Osoby kandydujące, które dostaną się do II etapu poza wiedzą ogólną dotyczącą teatru, dramatu i życia społeczno-kulturalnego powinny wykazać się także wiedzą specjalistyczną, wynikającą z kierunku podejmowanych studiów. Wymagana jest zatem znajomość teatrów lalek w Polsce, w tym:
– nazw i siedzib instytucjonalnych teatrów lalek, zwłaszcza znajdujących się w regionie (województwie), z którego pochodzi osoba kandydująca;
– repertuar lalkowy z ostatniego sezonu (tytuł, reżyser_ka, scenograf_ka, opinie w recenzjach i artykułach).
Ponadto osoba kandydująca powinna wykazać się orientacją na temat innych specjalistycznych wydarzeń kulturalnych w swoim regionie (województwie), w tym festiwali i przeglądów teatrów lalek, teatrów ożywionej formy, teatrów dla dzieci, itp.
LISTA LEKTUR:
– dramaty wpisane na listę lektur obowiązkowych i uzupełniających poziomów podstawowego i rozszerzonego dla liceów i techników
– bieżące numery czasopism „Teatr Lalek”, „Teatr”
– rozdział: „Teatr lalek” [w:] „Słownik wiedzy o teatrze”, Dariusz Kosiński (i in.), Park Edukacja, Bielsko-Biała 2005 (lub wydania późniejsze).
– hasła: „Marioneta i aktor”, „Maska”, „Przedmiot”, „Teatr plastyczny”, „Teatr przedmiotu” [w:] „Patrice Pavis, Słownik terminów teatralnych”, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, Wrocław 2002.
– hasła: „Jawajka”, „Kukła”, „Lalka teatralna”, „Marionetka”, „Maska”, „Pacynka”, „Teatr cieni”, „Teatr lalek” [w:] Bożena Frankowska, „Encyklopedia teatru polskiego”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
PORTALE INTERNETOWE:
– www.e-teatr.pl
- www.teatrlalek-pismo.pl
- www.teatr-pismo.pl
UWAGA! Wszystkie osoby kandydujące, które przejdą do III etapu OBOWIĄZKOWO biorą udział w stacjonarnych warsztatach: rytmiczno-ruchowych oraz przedmiotowych dnia 06.07.2025.
Do udziału w warsztatach oraz na egzamin praktyczny zaleca się wygodny strój sportowy i lekkie buty sportowe.
ETAP III 07-09.07.2025 – egzamin praktyczny, stacjonarnie.
Egzamin praktyczny podzielony jest na trzy części: rytmiczno-ruchową, z zakresu zadań aktorskich z przedmiotem oraz aktorską.
W części rytmiczno-ruchowej punktowana jest:
sprawność fizyczna 0 – 10 pkt.
sprawność taneczno-rytmiczna 0 – 10 pkt.
Osoba kandydująca może uzyskać max. 20 pkt.
W części dotyczącej zadań aktorskich z przedmiotem punktowane są:
zdolności animacyjne 0 – 10 pkt.
etiuda z przedmiotem 0 – 10 pkt.
Osoba kandydująca może uzyskać max. 20 pkt.
W części aktorskiej punktowana jest:
interpretacja prozy 0 – 20 pkt.
interpretacja wiersza 0 – 20 pkt.
etiuda aktorska 0 – 20 pkt.
głos 0 – 10 pkt.
wymowa 0 – 10 pkt.
umuzykalnienie 0 – 10 pkt.
Osoba kandydująca może uzyskać max. 90 pkt.
Osoba kandydująca podczas pełnego procesu rekrutacji ma szansę uzyskania maksymalnie 160 pkt., na które składają się oceny cząstkowe:
za egzamin teoretyczny – max. 20 pkt.,
za egzamin praktyczny – max. 130 pkt.,
za uzyskaną ocenę z nowożytnego języka obcego – max. 10 pkt.
W ETAPIE III egzaminu osoby kandydujące ze „starą maturą” przystępują do testu z nowożytnego języka obcego (zgodnie z Załącznikiem nr 10), egzamin z języka obcego należy zdać na poziomie minimum 30%.
O przyjęciu na pierwszy rok studiów decyduje ogólna suma punktów uzyskana przez osobę kandydującą z egzaminu teoretycznego, praktycznego i języka obcego.
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE – DOKUMENTY W WERSJI PAPIEROWEJ „TECZKA”
UWAGA: Osoby kandydujące, które zostaną przyjęte na pierwszy rok studiów, będą zobowiązane dostarczyć oryginały wymienionych w podaniu dokumentów i załączników (z wyjątkiem potwierdzenia przelewu) wraz z deklaracją o podjęciu studiów do Biura Obsługi Toku Studiów tuż po zakończeniu rekrutacji.
-podanie na formularzu wygenerowanym przez system IRK i podpisane przez osobę kandydującą wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do przebiegu rekrutacji i studiów,
-oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości lub poświadczoną notarialnie kopię tego świadectwa (zaświadczenie ze szkoły o przystąpieniu do egzaminu dojrzałości – dla tegorocznych maturzystów); kandydaci_tki polscy_kie z międzynarodową maturą – dokument wydany za granicą, będący odpowiednikiem świadectwa dojrzałości wraz z tłumaczeniem przysięgłym lub dyplom IB wydany przez organizację International Baccalaureate Organization (matura międzynarodowa wraz z tłumaczeniem przysięgłym),
-aktualne 2 fotografie w wersji papierowej w formacie legitymacyjnym,
Ewentualnie:
-dokument potwierdzający uczestnictwo w olimpiadzie,
-certyfikat z języka.
CZĘSTO POPEŁNIANE BŁĘDY
Brak czytania ze zrozumieniem informacji zamieszczonych w IRK, przewodniku oraz na stronie internetowej.
Niepilnowanie terminów komunikowanych w Internetowej Rekrutacji Kandydatów.
Nieodbieranie e-maila z wiadomościami od nas.
Umieszczanie w Internetowej Rejestracji Kandydatów dokumentów w formatach innych niż PDF.
Niewpisanie numeru kandydata i specjalności, na którą się zdaje na przelewie bankowym.
Wgrywanie do Internetowej Rejestracji Kandydatów print screenu ekranu zamiast wymaganego potwierdzenia przelewu (pobiera się go ze strony banku w formacie PDF).
Wgrywanie do Internetowej Rejestracji Kandydatów świadectwa ukończenia szkoły zamiast świadectwa dojrzałości (świadectwa maturalnego).
DOSTĘPNOŚĆ
Jeżeli uczestniczysz w procesie rekrutacji do Akademii Teatralnej i posiadasz szczególne potrzeby* związane z koniecznością zapewnienia dostępności (czyli np. potrzebujesz obecności tłumacza PJM, wsparcia asystenta, poruszasz się na wózku i masz obawę, że napotkasz bariery architektoniczne) zgłoś się do koordynatora ds. dostępności:
· mailowo na adres: dostepnosc@e-at.edu.pl
· telefonicznie pod numerem + 48 789 248 379 (godz. 8-16 od poniedziałku do piątku)
Tych samych danych kontaktowych możesz użyć, aby zgłosić ewentualne problemy z dostępnością cyfrową systemu IRK.
Abyśmy mogli skutecznie Cię wesprzeć i zapewnić alternatywne formy udziału w rekrutacji, prosimy o kontakt nie później niż na 10 dni przed zamknięciem systemu IRK, czyli do 12 czerwca 2025 roku.
*nakładające się terminy egzaminów na różnych uczelniach nie są rozpatrywane w kategorii szczególnych potrzeb
Zasady prezentacji wyników postępowania rekrutacyjnego w systemie IRK
Kandydat uczestniczy w kolejnych etapach egzaminów wstępnych. W ramach zgłoszenia należy wybrać wszystkie etapy Etap I-III.
Sposób prezentacji wyników etapowych:
- Etap I
0 - brak wyniku lub wynik nierozstrzygający
1 - ocena dostateczna - wynik pozytywny, promocja do kolejnego etapu
-1 - ocena niedostateczna - wynik negatywny brak promocji do kolejnego etapu.
-13 - dyskwalifikacja ze względów formalnych dotyczących zgłoszenia lub braku uczestnictwa w egzaminach.
- Etap II - sumaryczna ocena z egzaminu teoretycznego - uzyskanie minimum 12 pkt kwalifikuje do Etapu III
- Etap III - sumaryczna ocena egzaminu teoretycznego, praktycznego i języka obcego
Sposób prezentacji wyniku ogólnego - podsumowania kwalifikacji:
0 - brak wyniku lub wynik nierozstrzygający
-1,-2 - kwalifikacja negatywna, na Etapach I-II brak dopuszczenia do Etapu III końcowego
-13 - dyskwalifikacja ze względów formalnych dotyczących zgłoszenia lub braku uczestnictwa w egzaminach.
Dla osób zakwalifikowanych do Etapu III - wynik kwalifikacji prezentuje sumaryczną punktację otrzymaną w procesie rekrutacji.