Kod | FB.RTL.1818 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Filia w Białymstoku |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | Jednolite magisterskie |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Czas trwania | 5 lat (10 semestrów) |
Adres komisji rekrutacyjnej | FB@rekrutacja.at.edu,pl |
Adres WWW | http://atb.edu.pl |
Wymagany dokument |
Dzień dobry, cieszymy się, że są Państwo zainteresowani rekrutacją na kierunek reżyseria, specjalność reżyseria teatru lalek w Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filii w Białymstoku. Poniżej prezentujemy wszystkie potrzebne informacje oraz pomocne linki.
Egzaminy wstępne w rekrutacji w formie stacjonarnej odbędą się w terminie: 08 – 11.09.2025.
Warunkiem przystąpienia do egzaminów wstępnych, jest poprawna rejestracja w systemie INTERNETOWEJ REJESTRACJI KANDYDATÓW (IRK) w terminie: 01.08-31.08.2025 do godz. 23:59 oraz złożenie wszystkich wymaganych dokumentów on-line.
INTERNETOWA REJESTRACJA KANDYDATÓW (IRK)
*Aby przystąpić do egzaminów wstępnych w roku 2025 na kierunek reżyseria, specjalność reżyseria teatru lalek, osoba kandydująca powinna w terminie: 01.08-31.08.2025:
-wypełnić on-line formularz podania w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów
-uzupełnić wszystkie wymagane w systemie dokumenty
-załączyć aktualne zdjęcie legitymacyjne
-uiścić opłatę za egzamin na specjalność reżyseria teatru lalek (150 zł) i zamieścić w IRK potwierdzenie przelewu
Nr konta: 78 1090 2590 0000 0001 6190 3718
Prosimy zwrócić uwagę na dane przelewu.
TUTUŁ PRZELEWU: RTL, [imię i nazwisko], [numer id]
-RTL – to oznaczenie specjalności reżyseria teatru lalek
-numer id – indywidualny numer osoby kandydującej, w systemie rekrutacji widoczny na stronie MOJE KONTO w sekcji DANE IDENTYFIKACYJNE
UWAGA: Brak płatności oraz brak przesłanego potwierdzenia przelewu bankowego w wyznaczonym terminie (31.08.2025 godz. 23:59) blokuje zgłoszenie osoby kandydującej i system uniemożliwia dalszą kwalifikację.
UWAGA! Nie przyjmujemy dokumentów przesłanych pocztą lub dostarczonych do Biura Obsługi Toku Studiów.
- załączyć egzemplarz reżyserski w formacie pdf. do 75MB
PRZEBIEG EGZAMINU WSTĘPNEGO
ETAP 0 08.09.2025 – rozmowa kwalifikacyjna – dotyczy tylko kandydatów_ek cudzoziemców_ek. Celem rozmowy jest potwierdzenie przygotowania oraz stopnia znajomości języka pozwalających na podjęcie studiów w języku polskim na kierunku reżyseria, specjalność reżyseria teatru lalek. Po uzyskaniu potwierdzenia, kandydaci cudzoziemcy przystępują do kolejnych etapów egzaminu wstępnego.
ETAP I 08.09.2025 – eliminacja wstępna (dyskusja na temat przedstawionego egzemplarza reżyserskiego i jego obrona). Egzemplarz należy przygotować w oparciu o propozycje literackie przedstawione przez Komisję ds. rekrutacji.
- Witold Gombrowicz - Iwona księżniczka Burgunda
- Mateusz Pakuła - Kowboj parówka
- Urlich Hub - Na Arce o ósmej
- Philippe Dorin - W moim domu z papieru tworzę wiersze na płomieniu
- Egzemplarz w oparciu o autorski scenariusz (może być inspirowany literaturą, sztuką, tematyką społeczną lub reportażem)
Osoba kandydująca odpowiada na pytania dotyczące przygotowanego egzemplarza reżyserskiego Osoba kandydująca jest oceniana w skali dwustopniowej: dostateczny (dst.) lub niedostateczny (ndst.). Uzyskanie oceny pozytywnej (dst.) kwalifikuje osobę kandydującą do ETAPU II egzaminu.
Przedstawiony egzemplarz będący autorskim opracowaniem powinien zawierać scenariusz przedstawienia, stanowiący podstawę do współpracy z zespołem realizatorów (zespołem aktorskim i innymi osobami odpowiedzialnymi choćby za scenografię i muzykę).
• w przypadku adaptacji lub opracowania powinny pojawić się informacje dotyczące tekstów źródłowych i odpowiedni komentarz odsyłający do oryginalnych treści
• opis koncepcji scenografii wykorzystującej środki teatru ożywionej formy (tzn. lalki, obiekty i formy)
• propozycję dotyczącą innych narzędzi wizualnych (multimedia, światło)
• propozycję stylu muzycznej warstwy przedstawienia
• krótki opis postaci z zaznaczeniem relacji pomiędzy nimi
UWAGA! Wyniki ETAPU I będą dostępne w późnych godzinach wieczornych 08.09.2025 w Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
ETAP II 09-10.09.2025– egzamin praktyczny (punktowany egzamin – test dotyczący 5 zadań):
test na wyobraźnię plastyczną 0 – 15 pkt.
test na ciągłość narracji 0 – 15 pkt.
wyobraźnia muzyczna 0-10 pkt
próba z aktorami (na podstawie sceny zaproponowanej przez Komisję Egzaminacyjną) 0 – 15 pkt.
kompozycja obrazu scenicznego z zastosowaniem lalek i innych form 0 – 10 pkt.
eksplikacja dotycząca przedstawionej kompozycji 0 - 5 pkt.
etiuda z przedmiotem 0 – 15 pkt.
eksplikacja dotycząca prezentowanej etiudy 0 - 5pkt.
Łącznie w ETAPIE II osoba kandydująca może uzyskać max. 90 pkt.
Uzyskanie minimum 50 punktów kwalifikuje osobę kandydującą do ETAPU III.
ETAP III 11.09.2025 – egzamin teoretyczny
Egzamin teoretyczny dotyczy wiedzy o teatrze, sztuce oraz orientacji w bieżącym życiu kulturalnym.
Punktowane są cztery zagadnienia:
teatr wśród sztuk 0 – 5 pkt.
dramat polski i powszechny 0 – 5 pkt.
wybrane zagadnienia bieżącego życia społecznego i kulturalnego 0 – 5 pkt.
forma i logika wypowiedzi 0 – 5 pkt.
Osoba kandydująca może uzyskać max. 20 pkt.
Osoba kandydująca podczas pełnego procesu rekrutacji ma szansę uzyskać maksymalnie 120 pkt., na które składają się oceny cząstkowe:
za egzamin praktyczny – max. 90 pkt.,
za egzamin teoretyczny – max. 20 pkt.,
za uzyskaną ocenę z nowożytnego języka obcego – max. 10 pkt.
W ETAPIE III egzaminu kandydaci ze „starą maturą” przystępują do testu z nowożytnego języka obcego (zgodnie z Załącznikiem nr 10), egzamin z języka obcego należy zdać na poziomie minimum 30%.
O przyjęciu na pierwszy rok studiów na kierunek reżyseria decyduje ogólna liczba punktów uzyskana przez osobę kandydującą z egzaminu praktycznego, teoretycznego i języka obcego.
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE – DOKUMENTY W WERSJI PAPIEROWEJ „TECZKA”
UWAGA: Osoby kandydujące, które zostaną przyjęte na pierwszy rok studiów, będą zobowiązane dostarczyć oryginały wymienionych w podaniu dokumentów i załączników (z wyjątkiem potwierdzenia przelewu) wraz z deklaracją o podjęciu studiów do Biura Obsługi Toku Studiów tuż po zakończeniu rekrutacji:
-podanie na formularzu wygenerowanym przez system IRK i podpisane przez osobę kandydującą wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do przebiegu rekrutacji i studiów,
-oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości lub poświadczoną notarialnie kopię tego świadectwa (zaświadczenie ze szkoły o przystąpieniu do egzaminu dojrzałości – dla tegorocznych maturzystów); kandydaci polscy z międzynarodową maturą – dokument wydany za granicą, będący odpowiednikiem świadectwa dojrzałości wraz z tłumaczeniem przysięgłym lub dyplom IB wydany przez organizację International Baccalaureate Organization (matura międzynarodowa wraz z tłumaczeniem przysięgłym),
-aktualne 2 fotografie w wersji papierowej w formacie legitymacyjnym,
-egzemplarz reżyserski.
Ewentualnie:
-dokument potwierdzający uczestnictwo w olimpiadzie,
-certyfikat z języka.
CZĘSTO POPEŁNIANE BŁĘDY
Brak czytania ze zrozumieniem informacji zamieszczonych w IRK, przewodniku oraz na stronie internetowej.
Niepilnowanie terminów komunikowanych w Internetowej Rekrutacji Kandydatów.
Nieodbieranie e-maila z wiadomościami od nas.
Umieszczanie w Internetowej Rejestracji Kandydatów dokumentów w formatach innych niż PDF.
Niewpisanie numeru kandydata i specjalności, na którą się zdaje na przelewie bankowym.
Wgrywanie do Internetowej Rejestracji Kandydatów print screenu ekranu zamiast wymaganego potwierdzenia przelewu (pobiera się go ze strony banku w formacie PDF).
Wgrywanie do Internetowej Rejestracji Kandydatów świadectwa ukończenia szkoły zamiast świadectwa dojrzałości (świadectwa maturalnego).
DOSTĘPNOŚĆ
Jeżeli uczestniczysz w procesie rekrutacji do Akademii Teatralnej i posiadasz szczególne potrzeby* związane z koniecznością zapewnienia dostępności (czyli np. potrzebujesz obecności tłumacza PJM, wsparcia asystenta, poruszasz się na wózku i masz obawę, że napotkasz bariery architektoniczne) zgłoś się do koordynatora ds. dostępności:
· mailowo na adres: dostepnosc@e-at.edu.pl
· telefonicznie pod numerem + 48 789 248 379 (godz. 8-16 od poniedziałku do piątku)
Tych samych danych kontaktowych możesz użyć, aby zgłosić ewentualne problemy z dostępnością cyfrową systemu IRK.
Abyśmy mogli skutecznie Cię wesprzeć i zapewnić alternatywne formy udziału w rekrutacji, prosimy o kontakt nie później niż na 10 dni przed zamknięciem systemu IRK, czyli do 21 sierpnia 2025
*nakładające się terminy egzaminów na różnych uczelniach nie są rozpatrywane w kategorii szczególnych potrzeb
Zasady prezentacji wyników postępowania rekrutacyjnego w systemie IRK
Kandydat uczestniczy w kolejnych etapach egzaminów wstępnych. W ramach zgłoszenia należy wybrać wszystkie etapy Etap I-III.
Sposób prezentacji wyników etapowych:
- Etap I
0 - brak wyniku lub wynik nierozstrzygający
1 - ocena dostateczna - wynik pozytywny, promocja do kolejnego etapu
-1 - ocena niedostateczna - wynik negatywny brak promocji do kolejnego etapu.
- Etap II - sumaryczna ocena z egzaminu praktycznego - uzyskanie minimum 45 pkt kwalifikuje do Etapu III
- Etap III - sumaryczna ocena egzaminu teoretycznego i języka obcego
Sposób prezentacji wyniku ogólnego - podsumowania kwalifikacji:
0 - brak wyniku lub wynik nierozstrzygający
-13 - kwalifikacja negatywna, na Etapach I-II brak dopuszczenie do Etapu III końcowego
Dla osób zakwalifikowanych do Etapu III - wynik kwalifikacji prezentuje sumaryczną punktację otrzymaną w procesie rekrutacji.